Alexia - Mitt liv från både den ljusa och mörka sidan.....

Alla inlägg under maj 2012

Av Alexia - 31 maj 2012 02:00

med våren och sommaren som mest kommer bestå av allergi och panikattacker för min del men nu har även den "underbara" förkylningen kommit för att hälsa på, jag som inte är något större fan av värktabletter har iaf varit duktig och tagit 6 stycken idag dvs 2 tab x 3 ggr så nu får jag hoppas på att febern, tandvärken med mera lägger sig så jag kan få sova lite inatt.

Förutom detta har dte varit en riktigt lugn dag då jag bara legat i sängen och tagit det lugnt samt varit ute en kort runda med älsklingen, snart blir det sängen igen då BB slutar.

Detta blir ett väldigt kort inlägg då jag inte orkar sitta vid datorn utan vill bara kasta mig i sängen så natti natti på er gott folk.



Av Alexia - 24 maj 2012 20:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Alexia - 20 maj 2012 20:29

utan telefoner och utan datorer vilket har varit sjukt härligt :)

Det har varit en helg full av mys, god mat och bara tid för oss själva!

Idag vaknade vi relativt pigga och beslutade oss för att sticka ut på gården och lägga oss i solen och bara njuta av vädret samtidigt som vi spelade en yatzy, när solen försvann från gården så stack vi upp och njöt av solen på balkongen samtidigt som vi städade och skurade hela balkongen och trallorna fick sig en dusch tillsammans med bordet så nu är det ute rent och fint :)

Efter det blev det grillad flintastek med potatissallad och sallad med vitlöksdressing *mums* 

Det ska ju bli sjukt fint väder och härlig värme hela veckan så vi passade på att sticka upp till pappa och hämta kylväska så vi kan sticka ut med gucci i veckan :)

Precis hemkomna och nu blir det bara att ta det lugnt och vänta på att BB börjar sen ut och möta Becky så vi kan ta kvällsrundan med hundarna och efter det blir det sängen :)

Ha en fortsatt trevlig dag gott folk.....

Puss puss 

Av Alexia - 19 maj 2012 17:35

Som jag skrev igår så snurrade tankarna riktigt mycket och just nu är jag inne i en sådan period det huvudet snurrar och jag vet knappt vad jag ska ta mig till, vill liksom bara ligga kvar i sängen på morgonen och bara vara för mig själv men så har inte dagen blivit idag :)


Jag vaknade och gick upp, jag och sambon stack ner en runda på stan och kollade lite i affärer, han hittade ett par sjukt snygga skor och en tröja plus att han vänder sig om till mig och säger att jag får Fox-tröjan som jag så gärna ville ha och jag kan lova att jag blev glad.
Vi var på väg hem och träffade på min gamla granne och det visade sig att hon skulle ner och handla mat så vi frågade lite snällt om vi fick stjäla skjuts av henne ner till Willys och det fick vi, vi hoppade in i bilen och just idag kände jag mig motiverad till att testa min panikångest till max och det gick hur bra som helst för efter en runda på Willys blev det in på Lidl och sen in på maxi och dessutom åka bil.
Kan säga att jag är sjukt stolt över mig själv som fixade det utan en enda panikattack och dessutom utan att gå och halsa 1 liter vatten samt äta ett paket tuggummi som jag brukar få göra bara jag går utanför dörren.


Vi har handlat riktigt mycket idag och det har varit en lugn dag som ändå har varit riktigt mysig, nu äntligen är vi hemma och har packat upp allt och först nu avnjuter jag en isakall powerking och en cigarett :)


Ikväll blir det en myskväll med mobil och dator avstängda med flintastek och massa mys i soffan samt att jag tänkte unna mig ett glas vin idag och sen blir det tidig säng.
Ni som känner mig vet att jag var mycket för att festa innan men nu känns det som man tappat suget och blivit svensson hahaha ;)


Ska ut med hunden en snabb runda sen in och spola upp ett bad och mysa ner mig där så jag önskar er alla en underbar lördagkväll!


På återseende imorgon..... 

Av Alexia - 18 maj 2012 15:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Alexia - 16 maj 2012 14:17

ursäkta uttrycket men gick ut med hunden när jag vaknade och skulle släppa henne på samma ställe som alltid annars, den småhaglade ute men ändå så kände man vårlukten var man än gick.
Jag gick upp till stället vi brukar släppa henne på och då slog doften av nyklippt gräs efter som det åkte runt en massa gubbar och klippte gräset på varenda jävla gräsmatta där nere, jag kände hur ögonen rann och kliade i takt med att näsan rann och mina luftvägar sakta men säkert började täppas igen.
Min önskan just då var att sambon hade varit vaken så han hade kunnat ta ut henne då jag hade glömt medicinen hemma :( *klant*


Som tur var så var hon riktigt nödig så jag fick småsprionga upp till ett ställe där hon kunde gå in i buskarna och göra vad hon skulle så att vi sen bara kunde komma därifrån, stack ner och handlade min powerking på vägen hem och satte mig ner här ute på gården för att kunna njuta av en cigg och min powerking men inte fan blev det bättre så jag gick upp.
När jag väl kommer innanför dörren så ligger slöfocken fortfarande och sover och det var för 20 minuter sen så nu äntligen är han vaken men kvar i sängen, tror han börjar bli gammal hahaha.

Nu blir det bara att ta det lugnt och stanna inne ett tag och sen ska jag försöka träffa pappa om han är hemma vilket han borde vara pga sjukskrivningen men inget skulle förvåna mig, han saknar väl jobb och är där nere en liten stund för att han bara var tvungen att göra något hahaha.
Min älskade far är inte lite envis utan riktigt mycket så nu äntligen vet jag var jag har fått min envishet ifrån haha.

Älskar min far överallt annat och likaså min knäppa sambo ;)

Skriver kanske senare idag....

Puss
 

Av Alexia - 15 maj 2012 23:24

under en sjukt seg dag men ändå mysig ;)

Jag har mått kass nästan hela dagen och hade feber undr natten så det har blivit en lugn dag!

Under dagen har jag mest slöat och träffat pappa en snabb runda och om tur är så är han hemma nu och dessutom sjukskriven fram till den 27:de, får väl se hur länge han håller sig från jobb under den tiden ;) *envis* 

Nu under kvällen har vi myst lite och Carla kom upp en runda sen kollade jag och baby på "This means war"
Den var sjukt bra och jag kan lätt rekomendera den :)

Nu blir det in i duschen och sen bara ta det lugnt så natti natti....

 

THIS MEANS WAR


Action, Komedi 1 timme 38 minuter
 

Två av Hollywoods hetaste nykomlingar, Tom Hardy ("Dark Knight Rises", "Inception") och Chris Pine ("Star Trek", "Unstoppable") spelar huvudrollerna som två CIA-agenter som med alla medel - tillåtna och otillåtna - konkurrerar om samma kvinna (Reese Witherspoon).


För regi står McG som ligger bakom bl.a "Terminator Salvation" och ”Charlies Änglar – Utan hämningar”.

 

Av Alexia - 15 maj 2012 14:29

Flyttade över detta inlägg från min förra blogg....



Tanken dök upp om dom som inte har något hem, av någon anledning har dom blivit hemlösa och troligtvis av personliga skäl eller missbruk av narkotika eller alkohol.

Hur mycket anhöriga än försöker få socialen att öppna ögonen så sitter dom på sina stolar och säger att allt blir bra men efter det gör dom ingenting åt problemet, varför?

I nästa stund sitter dom och klagar på att samhället ser ut som det gör och att det finns alldeles för mycket missbruk både bland barn och vuxna, är inte det lite dubbelmoral?


Socialen i fråga verkar tycka att det är för jävligt att samhället ser ut som det gör men ändå sopar dom det mesta under mattan för att dom inte ska få så mycket jobb att göra.

Om det hade varit en anhörig till dom hade dom reagerat och aggerat på samma sätt då eller dom hade gjort allt för att missbrukaren/den hemlösa hade fått ett liv som var värt att leva?


Det är tragiskt att se människor leva ett sånt liv när dom är värd ett bättre, dom kanske vill ha hjälpen men blir nekad den bara för att dom hittat på skit tidigare, är det verkligen rätt?

Det är väl inte så svårt att fixa fram ett hem till dom stackarna, göra så dom får mat på bordet, tak över huvudet med mera!?


Ber dom om hjälp så ge dom den chansen att bevisa att dom verkligen vill göra något åt sitt liv, sabbar dom chansen så är det upp till dom då har dom iaf fått en chans.

Skulle offret i fråga vara omöjlig och i fara för samhället eller sig själv så är det väl inte svårare att slänga ett LVM/LVU på personen?


Socialen verkar ju ha det så lätt med att slänga LVU på ungdomar men när det sen gäller äldre så blir det mer jobb, journaler med mera att gå igenom och då blir det helt plötsligt omöjligt enligt socialen.


Är dom slöa eller dom har bara tummen mitt i röven?


Med detta inlägget pratar jag av egen erfarenhet...

Jag fick ett LVU som 14 åring då dom satte mig på hem för att min mamma som är alkoholist inte kunde ta hand om mig då jag drog mig hemifrån för att slippa att se samt började imgås med fel folk vilket drog in mig bland droger, våld och kriminalitet, det LVU:et fick jag bara på 3 veckor och när jag väl flyttade hem igen så söp min mamma ännu mer och jag krävde ett LVM på henne vilket dom sa var svårt att fixa.


Polisen kom hem och hämtade henne flera gånger, hon var självmordsbenägen, satt i rättegång för mordförsök på sin egen dotter dvs mig, olaga hot, hot mot tjänsteman och kom in på psyk med 3,13 i promille.

Dom släppte hem henne då dom ansåg att hon var kababel att ta hand om sig, jag åkte personligen in till läkaren som skickat hem henne och skällde ut honom, frågade om han jobbade eller om han själv var intagen på stället för tänka kunde han inte.

Jag sa klart och tydligt att jag inte skulle lämna stället förrän dom tagit rätt beslut och sätta ett LVM på henne, efter många om och men blev jag utslängd och ringde polisen som fick komma hem och hämta mamma och kräva LVM på henne.


Dagarna gick och hon var på psyk i väntan på socialen beslut och efter mycket bråk och tjafs med dom så kom dom hem och sa att dom satt ett akut LVM på henne och att hon skulle flytta till Stockholm.


Ingen blev gladare än jag för beskedet men in genom dörren kommer två soctanter och två poliser och hämtar henne med handbojor då hon rymt från psyk, hon tittade på mig och sa till mig att hon skulle mörda mig när hon fick tag på mig och jag skrattade.

3 veckor för att sätta LVU men hela 9 år för att sätta ett LVM på min mamma som i dagens läge har åkt på återfall, supit sönder förhållande och hela familjen.

Kan säga att jag aldrig varit lyckligare än jag är nu, min älskade pappa har fått stå ut med mycket genom åren, han har jobbat röven av sig i utlandet för att kunna försörja familjen plus att han har varit som både mamma och pappa för mig.


Älskar min pappa över allt annat... Hoppas att socialen blir smartare genom åren och fattar snabbare beslut, så jävla svårt kan det inte vara

Om mig...


Jag kan vara bitchig ibland, i synnerhet på morgonen om jag inte fått min powerking och min morgoncigg ;)
Jag har tatueringar och piercingar men jag lovar....
- Jag är inte jättefarlig!
Jag säger vad jag tycker och tänker och bryr mig inte det minsta o

Fråga mig

4 besvarade frågor

Läsvärda bloggar

Skriv en rad vet jag ;)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards