Alexia - Mitt liv från både den ljusa och mörka sidan.....

Alla inlägg under december 2012

Av Alexia - 30 december 2012 03:41

Jag hade bestämt mig för att vända på dygnen och la mig därför runt 22 för att kolla film och somna till den, det visade sig att den var ganska bra vilket gjorde att jag småkollade fram till 23.30

Ögonen gick i kors redan vid 18.00 men fick sitta uppe för att inte vakna pigg och vaken mitt i natten....trodde jag.....

Vaknade runt 02.30 men trodde klockan var 14.30 så jag skakade i Devon och sa att klockan var mycket samt att han fick gå upp, skickade sms till Eddie och gick på dass.
När jag fick svar från Eddie trodde jag han skojade då han skriver: godmorgon mitt i natten.

Kom ut i köket då jag var hungrig och skulle ta en macka och dricka vilket slutade med att jag gjorde köttbullar och prinskorvar.
Jag tittade på micron och blev irriterad över att Devon inte tryckt ut till klockan, skulle trycka ut och undrade varför i he*lvete det inte funkade och då gick ljuset upp att klockan inte var merän tidigt på morgonen.
Där står jag och gör mat som värsta idioten, försäkrar mig att klockan är så mycket som micron visar genom att kolla ut genom fönstret.
Mörkt i alla lägenheter på gården och hunden samt katten gjorde inte ett ljud från dig och inte Devon heller.

Satte mig i soffan och tryckte i mig köttbullarna, prinskorvarna, sillen och såsen hahaha.

Lallerstedt på hög nivå ;)

Nu blir det försöka somna om igen så godnatt på er allihopa!

Av Alexia - 28 december 2012 16:50

Kände att jag behövde sova ut idag så jag satte telefonen på ljudlös innan jag gick och la mig igår och jag kan lova att jag sov ut *ordagrannt*
Vaknade klockan 15.00 och var utvilad och på bra humör, kan det bli bättre? ;)


Kollade min telefon och där var mail, missade samtal och meddelande så gick ut och satte mig vid datorn och loggade in på tradera och vaknade till lite till.
Satte igång spotify och jag kan lova att jag vaknade till liv hahaha, tror grannarna gjorde detsamma!

Dom måste verkligen älska att ha mig som granne hahaha.

Idag blir det en lugn eftermiddag/kväll, sitter och väntar på att pappa ska komma hem så man kan ringa och terra honom lite :)
Det är skumt men så fort min pappa är iväg så saknar jag honom sjukt mycket och måste prata med honom i telefon minst en gång om dagen för att se om han lever, jag erkänner: Jag är sjukt pappig men lika glad för det.
Minns att jag som lite sa att när jag blev stor skulle jag gifta mig med min pappa för det är den enda killen som aldrig kommer såra mig och det stämmer faktiskt haha.

Idag är en sån positiv dag så tänkte kasta ut några låtar som fick mig att bli superglad och pigg :)




Så jä*la underbart, ingen blir gladare än jag ;)

Av Alexia - 26 december 2012 17:39

och funderingar precis som vanligt vid jul!

Vaknade julaftonmorgon på bra humör och hittade på saker för att slippa tänka vilket gick bättre detta året än dom andra, det var först när jag la mig i sängen som tankarna sprang iväg och tårarna kom.
Jag kom och tänka på hur det varit fram till 2008, vaknat på morgonen och sett god jul sms från mitt älskade och saknade ex Marcus men sen julafton 2008 har det inte kommit något utan just den morgonen 2008 då fick jag det värsta beskedet över telefon.
Ett samtal som jag aldrig kommer glömma, hur mycket jag än intalar mig att det inte har hänt så är ju faktiskt sanningen den att han har lämnat oss föralltid :(

Efter det året kommer julafton aldrig mer bli sig likt!

Så till alla där ute: Ta vara på tiden ni har med era nära och kära, saker och ting kan förändras fort.

Marcus kommer ALLTID att finnas i mitt hjärta och i mina tankar och jag kommer aldrig att sluta älska honom!
 

Av Alexia - 26 december 2012 01:53

julafton tillsammans med vänner och julmat plus en massa snack :)

Efter maten satte sig grabbarna och lirade Xbox och jag halvlåg ner i soffan och somnade gott haha, för min del blev det pepsi och is/citron-vatten hela kvällen och resten av sällskapet var också nyktra :)

Kan även meddela att Tengan kom upp och hälsade på när han kom tillbaka till stan och det var ju inte precis igår man såg honom utan närmare bestämt julen 2012, härligt och se att han lever och mår bra!

Har nog varit snäll detta året då jag fick en hel del julklappar så som tv-bänk av pappa, parfym av agata och 2 lampor, sims 3, en nalle och en rosa datormus av Devon :) Tack allihopa


Dagen idag har mest bestått av slapp i soffan och massa snack när Ninni kom upp och hälsade på, det var längesen sist men trevligt att se henne igen.

Pga att vi var så slöa idag så blev det flottiga hamburgertallrikar med bearneisesås och letande efter en rosa minidator dvs måste ju ha något som matchar min rosa datormus hehehe.


Nu blir det ut med hunden och röka nattaciggen sen stupa ner i sängen då jag är trött som ett ålderdomshem så natti natti gott folk......


Här kommer lite bilder på några av julklapparna :)

     

Av Alexia - 22 december 2012 10:36

http://www.tradera.com/auktioner/Lexan

Har nu kastat ut min söta lilla kamera i rosa på tradera så titta en en sväng vet jag ;)

Av Alexia - 12 december 2012 03:39

Kom och tänka på en sak när jag tog min nattacigg och jag vet att folk kommer idiotförklara mig merän vanligt men:


Varför i helvete är grisar rosa?


 


Vet att det snurrar skumma saker i huvudet på mig och detta var bara en av dom sakerna.......


godnatt

Av Alexia - 12 december 2012 03:03

och det har väl inte hänt så överdrivet mycket merän att huvudet har snurrat och tårarna har runnit en del, tankarna finns ständigt där och kommer alltid att finnas där dvs mycket tankar som snurrar.


Detta inlägget kommer säkerligen vara lite förvirrande för er som inte vet så mycket he he.


Som jag har skrivit i merän 1 inlägg innan så vet man vem som är ens riktiga vänner och jag kan säga som så att nu är det verkligen bevisat dvs större nollor får man leta efter *tragiskt*


Det är skillnad på vänner och kompisar då jag anser att kompisar är sådana man kan snacka lite allmänt med, träffas över en cigg då och då medans vänner är sådana som finns där i vått och torrt.

Det finns personer jag ALDRIG någonsin trodde skulle stå mig så nära som dom gör och som dom verkligen bevisat att dom gör, jag är glad att jag har er ;)


Det finns vissa man trodde fanns där för en men det är nu bevisat att det var raka motsatsen då kniven kom i ryggen och dessutom från annat håll och inte från personen/personerna själva, jag trodde fel helt enkelt och du/ni som högg oss i ryggen kan dra åt helvete och aldrig mer höra av dig/er igen.


Som dom flesta vet så stack jag från södra skåne 2008 och det finns personer där nere som jag umgicks med 24/7 innan jag flyttade, vi hade kontakt ett tag efter jag flyttat men sen avtog det mer och mer och jag kan säga att jag saknar vissa tider från söder dvs jag saknar Sussie Erling Jönsson kopiöst mycket.

Det finns ingen tjej som jag kommer ha så kul med som jag hade med henne men tyvärr så flyttade jag och vi båda började leva ett sundare liv vilket resulterade till att kontakten minskade :(

Jag hade kunnat göra vad som för att få tillbaka just tiden med henne igen.


Det finns även folk från dom norra delarna av skåne som jag umgicks mycket med innan där kontakten avtagit pga olika saker men jag är otroligt glad att jag har min älskade Amelie tillbaka i Skåne sen finns det vissa andra som jag hade sjukt bra kontakt med innan där kontakten avtog pga korkade saker men som ligger mig varmt om hjärtat än idag och kommer ALLTID att göra *inga nämnda, inga glömda*


Till dig/er som högg oss i ryggen så är kontakten mellan oss över, det är inte precis första gången detta händer men nu är jag sjukt trött på det!


Nu är jag även sjukt jävla trött i ögonen och dom går i kors så nu ska jag uppsöka nattaciggen och ett glas pepsi sen dasset för att sist men inte minst uppsöka min efterlängtade kudde!

Godnatt gott folk



Om mig...


Jag kan vara bitchig ibland, i synnerhet på morgonen om jag inte fått min powerking och min morgoncigg ;)
Jag har tatueringar och piercingar men jag lovar....
- Jag är inte jättefarlig!
Jag säger vad jag tycker och tänker och bryr mig inte det minsta o

Fråga mig

4 besvarade frågor

Läsvärda bloggar

Skriv en rad vet jag ;)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards