Alexia - Mitt liv från både den ljusa och mörka sidan.....

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexia - 15 augusti 2012 11:20

Blandade känslor och gårdagen var likaså men idag är nog värre då det är dagen jag ska till kyrkan och ta ett sista farväl av min älskade farmor :(


Jag minns så väl när jag var liten och var uppe hos farmor och farfar, båda var glada, skämtsamma och såg aldrig problem som hinder och dom båda har varit likadana hela livet.
Nu gick allt fort och farmor slapp att lida, hon kämpade visserligen från 04.00 på morgonen när dom ringde pappa och han jobbade utomlands, han satte sig på nästa flyg och flög hem.
Han kom till farmor runt 22.10 på kvällen och 1 timme senare somnade hon sakta men säkert in och därefter fick jag beskedet, hon var en envis tanta som kämpade in i det sista.


Kan inte förstå att det är idag det händer, idag som sista farvälet ska tas och jag vill inte men jag måste, det finns tyvärr inget annat att göra men hade jag kunnat så hade jag spolat tillbaka tiden så att vi suttit vid hennes köksbord, pratat gamla minnen och skrattat åt saker som hon gjort under sina unga år.


Hon var en helt underbar människa med ett hjärta av guld och jag kommer sakna henne lika mycket som jag saknar min älskade farfar, må dom vila i frid <3

Av Alexia - 14 augusti 2012 10:12

Att inte få boka akut läkartid på vårdcentralen bara för man har en tid hos läkaren några dagar senare, innan sa dom att om smärtorna fortsätter ska jag komma tillbaka akut men vi såg hur det gick med det.

Smärtorna har pågått från och till i några månader, har fått behandling för urinvägsinfektion 3-4 gånger under kort tid, njur och levertester tagna och kontroll för endometrios är med tagna så vad fan finns där kvar?
Jo, gluten har dom inte testat så nu vill dom att jag har fortsatta smärtor och knappt får behålla någon mat bara för att jag har tid hos läkaren den 21 som dessutom inte handlar om detta utan om hur medicinen för ångesten fungerar.

Sjukvården blir bara sämre och sämre, när man väl kommer till sjukhuset så skickar dom en till vårdcentralen och tvärtom.

Jävla mög.....

Av Alexia - 11 augusti 2012 13:01

Och den kommer jag njuta av i sällskap med min älskade pappa, Devon med flera, runt klockan 17.00 blir det ut och äta sen ska vi upp en runda till Carla men jag ska vara nykter ikväll igen :)

En sak är sjukt tråkigt och det är att vissa lovar gång på gång att dom ska komma hit men samma dag som dom ska komma så kommer sms om att: jag kommer inte pga blablablaa!
Men i samma ögonblick så ska dom till ngn annan så helt allvarligt, jag lägger inte mer energi på detta nu säger bara: Hoppas du får det trevligt på ditt lilla äventyr.

Har precis kommit in med hunden och nu blir det duschen sen vänta på Jeanette för att sen sticka ner på stan och möta pappa :)

Ha en underbar lördag allihopa för det ska vi ha....

Av Alexia - 9 augusti 2012 16:54

Igår började festivalen här i stan och på tal om festivalen så kommer minnena och tankarna tillbaka från festivalen förra året hahaha....

Detta året kommer iofs bli lugnare än förra då det blev för mycket.

Var nere på stan igår och vi planerade att vi bara skulle ner en snabb runda vilket slutade med att vi var hemma runt 00,45, ikväll blir det också ner en runda då jag hoppas på att Cchallää kommer hit :)

Nu blir det ta det lugnt, tvätta ur färgen ur håret, äta och bara vara...
Ha en trevlig dag allihopa!

Om mig...


Jag kan vara bitchig ibland, i synnerhet på morgonen om jag inte fått min powerking och min morgoncigg ;)
Jag har tatueringar och piercingar men jag lovar....
- Jag är inte jättefarlig!
Jag säger vad jag tycker och tänker och bryr mig inte det minsta o

Fråga mig

4 besvarade frågor

Läsvärda bloggar

Skriv en rad vet jag ;)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards